torsdag 6. januar 2011

Trettende dag jul....

....er det i dag den 6 Januar. Fra gammelt av skal julepynten bort til denne dagen, ellers bør du vente til den 20 Januar.

Her i huset har influensaen vært innom en adri så liten tur. Jeg var ganske sikker på at jeg skulle klare meg gjennom denne tiden uten å bli smittet, siden resten av familien var syk før jul, men der tok jeg grundig feil. Med kroppen full av Paracet og Ibux prøvde jeg meg på jobb, men måtte nok bare innse at der hadde jeg ingenting gjøre.


Siden det er trettende dag jul i dag, prøver jeg å bruke dagen til å pakke bort julepynten. Jeg er en av de som synest Januar er en laaaang og mørk måned, derfor liker jeg å ha fremme julepynt, med lys og alt som hører med, til trettende dag jul. Med feberverk i alle ledd blir julekulene på juletre sakte pakket ned - en for en- før jeg må krype i seng for å hvile litt.

Fra gammelt av var trettende dag jul også en merkedag for været. Var været kaldt og klart ble det et godt og grøderikt år. Været som er denne dagen skal også vare i 13 dager fremover. Hos oss regner og blåser det i dag,, så da er det vel bare å belage seg på en våt og vindfull januar måned.

Ny Ibux er tatt og det er på tide å krype under dynen igjen.

Hilsen Lilli

2 kommentarer:

  1. God bedring..med eller uten julekuler...!!!
    Og tenk på at for hver dag er det litt lysere og nærmere vår...:)

    Hilsen Mariann

    SvarSlett
  2. Kjipt å være syk, håper du snart bli bra igjen
    Her har vi sluppet unna til nå
    Jula ble ryddet bort for noen dager siden, ganske deilig igrunn

    SvarSlett