torsdag 9. desember 2010

Julevask

Ja, mange følger denne tradisjonen og vasker skuffer og skap, krinkel og kroker - både på loft og kjeller.

Selv er jeg glad det er mørkt når jeg kommer hjem fra jobb, for hos oss er det lite julevask. Noen skap her og der blir ryddet og litt grundigere rengjøring på bad og kjøkken, så er jeg klar til jul:-)

Jeg er vokst opp med en mor og mormor som vasket og skurte huset til jul og til alle andre høytider, så jeg skulle egentlig ha vært litt påvirket. Desverre har jeg ikke arvet det store vaske genet, og fyrer lykkelig og glad med levende lys og priser mørket som skjuler både spindelvev og støv.

For dere som allerede er så heldig og være ferdig og til alle dere som ikke er begynnt på julevaksen, legger jeg i dag ut en liten bilde huskeliste.

Først vasker vi kjøkkenet.

Så en tur innom badet.

Litt ekstra støvsuging i gangen.

Ekstra støvtørking i stuen.

Rent og pent sengetøy på plass.

Og til alle dere som ikke har tenkt å vaske til jul, kansje noen av bildene gav inspirasjon til å ta fatt på bøtta og vaskekosten.

alle bilder: BHG

Ha en strålende flott torsdag.

Hilsen Lilli

1 kommentar:

  1. He he eg er nok ei av dei som trenge litt inspirasjon ja:)
    Får sjå om du har klart å inspirere meg, for i morgen er det nemlig vaske dag her i heimen... no har eg offet og klynket meg kvar morning når sola skinner på gulvene mine...
    er ikkje berre Bono som trenge seg ein vask her nei;)

    SvarSlett