mandag 5. april 2010

Årets trender i kjøkkenet 2010

Etter en flott tur på fjellet og flere rolige dager hjemme i påskeferien, har heg brukt en del av fridagene mine til å sjekke hva som skjer innenfor interiør trenden for dette året.

Fremdles er kjøkkenet hjemmets hjerte - vi samles rundt det store kjøkkenbordet for å spise, hygge oss med venner og familie.


Innbygginsgtrenden der alt skulle skjules bakom glatte blanke flater, dør ut. Frittstående kjøleskap, skjenk og oppbevarings skap for middagsservice, kopper og kar tar plass. Hyller og skap skal igjen være åpne, eller ha glass dører. En del av trenden er å vise hva vi har i skapene våre.


Kvalitet går Foran kvanitet både når det gjelder hva vi møblerer med og hvilke råvarer vi bruker til matlating. Ut med hurtig mat laget i mikrobølgeovn som spises i en fart. Nå skal det være hjemmelaget "slow food". Motto for matlating anno 2010 er at tiden er den samme, enten vi stresser eller tar det med ro.


Møbler med historie og patina tar plass i våre kjøkken. Håndlagde objekter som vakre børster, pinne stoler og tepper vil være en del av interiøret.

Foto: Hus & Hem
Loppemarked og byttedager kan være en gullgruve for å finne akkurat din unike og personlige stil.

Håper alle har hatt en fin ferie, og fått "ladet batteriene" i påskedagene, for å være klar til å ta fatt på en ny uke og nye ufordringer.

Hilsen Lilli

1 kommentar:

  1. Hei hei...
    Nå fant jeg en blogg jeg likte :) DIN
    så fint innlegg du har idag - en koselig trend som er på vei, den liker jeg :)
    Legger meg til som følger hos deg - håper vi høres. Hilsen Anita S

    SvarSlett