onsdag 9. desember 2009

Det står en gammel stol....

....i gangen. Med noen julepakker på, som jeg ikke er helt ferdig å pakket inn.

Fant ut jeg skulle pynte de med noen kuler og hjerter, og visp så hadde jeg en aldri så liten dekorasjon.


Stolen kommer fra min mormor's hus. De bygget huset sitt i 1899 og min bestefar var det en kaller "handy man" i dag. Han laget både spisebord, stoler og skap til huset deres. Skapet og en av stolene var jeg så heldig å få. Sete på stolen er trukket i skinn som desverre er blitt forholdsvis dårlig. Derfor har jeg nå trukket om (oppå gamle skinnet) setet med et pute trekk i sølvfarget skinnstrimmler fra Kid Interiør. En enkel og grei måte å trekke om på, for sånne som meg som har symaskinen lagret laaangt inne skapet.

Kulene er dekorative og enkelt julepynt: dette er hjemmelagede julekuler med paljetter. Kulene er dekorative og veldig enkle å lage, men tar litt tid. Alt du trenger finner du i hobbybutikken: isoporkuler, knappenåler, små glassperler og paljetter i to størrelser. Træ først en perle inn på knappenålen. Deretter den lille paljetten og så den store paljetten. Stikk den inn i isoporkulen. Nålene må settes så tett at isoporkulen til slutt blir helt dekket med paljetter. Dekorative kuler som jeg hver jul samler på et fat.
Idèen til paljettkulene fant jeg i Mads Moe sin inspirasjonsbok Juletid.
Hilsen Lilli

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar