fredag 30. juli 2010

Når budsjettet er brukt opp!

Rundt omkring i de norske hjem finnes mange flotte soverom, ofte innredet i rolige farger for at det ikke skal fortstyrre kjært tiltrengt nattesøvn. Har dere lagt merke til hvor ofte soverommene (inkludert mitt) er innredet symentrisk? Med to like nattbord, ett plassert på hver sin side av sengen, oppå nattbordet, eller montert på veggen er to like lese lamper plassert. Teppe foran sengen for å unngå å tråkke barfot på kaldt gulv om morgenen ligger fint på gulvet på hver side av sengen, og jammen er de like de også:-) Pynte puter i sengen er like, mest sannsynlig to av de også.

De fleste er fantasifullt "stylet" med puter og sengetepper som passer til interiøret rundt.







Mye penger brukes på puter og sengetøy av fineste kvalitet, og en polstret hodegavl til sengen står høyt plassert på mange sin ønskeliste, inkludert meg.


Men av og til er budsjettet brukt opp!! Det er ikke alltid at pengene strekker til når hus skal bygges, leilighet pusses opp, når minsten i familien trenger ny sykkel, eller haugen med regninger bare vokser.

Da tar vi det vi har og gjør det beste ut av det:-)

Foto: BHG

Ønsker dere alle en flott helg!

Hilsen Lilli

2 kommentarer:

  1. Så sant -det har jeg jammen aldri tenkt på..

    Min "threat" i år var nytt sengetøy i lin fra HM. Kjøpte et sett i fjor og to i år på salg. Det beste sengetøyet jeg har hatt. Er bare så superdeilig (og så elsker jeg lin da.. :)

    Nyt sommerhelgen!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  2. Mitt soverom er ikke symmetrisk... bortsett fra nattlampene :) Puff og stort speil på ei side og forhåpentligvis nattbord på den andre sida snart... jeg er på leting....
    Men du har nok rett, ja....

    Ha ei flott helg!
    Klem fra
    Lise

    SvarSlett